Minustako digiviljelijä?

Mitkä somekanavat kannattaa ottaa yrityksen käyttöön?

(Varsinainen ohjelma alkaa kohdasta 9:29 eteenpäin)

  • Videon aiheet:
    • Koulutuskalenteri
    • Some – uhka vai mahdollisuus ja sen yleisinfot tutkimuksineen
    • somen hyötykäyttäminen ja sen tavoitteet
    • eri somekanavat
    • facebook-mainoksen ja youtube-videon teko
    • somen kultaisia sääntöjä.
  • Tavoite: Osallistuja ymmärtää mitä erilaisia some-kanavia ja mahdollisuuksia on ja mitkä kanavat soveltuvat hänen markkinointiviestinnän tarpeisiin. Videossa esitellään pintaraapaisuna eri somekanavia ja käytännön esimerkkejä miten eri yritykset ovat hyödyntäneet digitaalista markkinointiviestintää. Pohditaan myös mitkä tekijät vaikuttavat siihen mitä digitaalisia välineitä pystyy ja kannattaa hyödyntää omassa toiminnassa.

”Facebook-sivut voi ihan hyvin olla jopa yrityksesi pääsivut ja asiakkaat tavoittaa sinut näin helpommin + nopeammin.” – Oskari Virtanen
”Kuluttajille myydään klapeja ja sahatavaraa. Facebook tuntuisi markkinointikanavalta. Ja kiinnostavaa olisi myös tehdä yleisiä päivityksiä maatilan arjesta.” – Outi Rauta
”Ihmiset pyrkivät tänä päivänä etsimään YouTubesta tosi paljon myös tietoa, esim. moottorisahan oikeasta teroitustavasta ja videon katsontakerroissa näkyy fakta.” – Niklas Maisi
K: Onko Facebook ja muu some tehokkaampi kuin tavalliset kotisivut?
V: Tavalliset kotisivut ovat enemmän käyntikortti nykyään ja some-kanavat tarjoavat lisätietoa, sekä ajankohtaista tietoa ja ovat kevyet käyttää.


Sähköisen markkinoinnin mahdollisuudet

  • Videon aiheet:
    • Mitä on sähköinen markkinointi?
    • Digitaaliset markkinointikanavat ja niiden käyttö + kytkentä toisiinsa.
    • Mikä asiakasta kiinnostaa liiketoiminnassani ja tuotteessani? Kuka on asiakkaani?
    • Tarvitseeko sähköistä markkinointia suunnitella vai mennäänkö virran mukana? Miten?
    • Vedetään kaikki yhteen ja jaetaan ideat
  • Tavoite: Ymmärrät sähköisen markkinoinnin mahdollisuudet ja osaat tehdä valintoja oman yrityksesi kokonaisuuden kannalta. Osaat arvioida mitkä kanavat sopivat liiketoimintaasi ja miten saat niistä parhaimman hyödyn.

”Tarkoitus ei ole se, että pidettäisiin hirveitä luentoja, vaan nimenomaan käytäisiin keskusteluja ja mitä tapoja/asioita siinä kaikkinensa on, sekä miten se vaikuttaa markkinointiin teillä ja mitä kysymyksiä teillä nousee siitä.” – Suvi Anttila
”Ennenhän markkinointi oli erilaisten välineiden sarjaa tai irrallisia välineitä ja nyt taasen siinä on se ketjutus tärkeätä ja miten saat sen myynnin sieltä aikaiseksi. Eli miten se asiakas johdatetaan sinne.”
”Mietitään tyyppiasiakkuuksien kautta, että minkälainen se asiakaskokemus on, mikä siitä halutaan herättää. Ts. tehdään sitä markkinoinnin perustaa ja kuka se asiakas siellä loppujen lopuksi on.”
”Markkinoinnin suunnittelun tärkeyttä ei voi väheksyä, sillä sen ansiosta ei tarvitse singahtaa ihan jokaisen asian perään, vaan tietää mitä tekee, millaisilla asioilla/viesteillä liikkuu missäkin asiassa.”


Välineiden hallinta: Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Blogi

(Varsinainen ohjelma alkaa kohdasta 32:40 eteenpäin.)

  • Videon aiheet:
    • Kannonnokkalaiset kertovat some-onnistumisistaan
    • Facebook, Instagram, Blogi, Twitter, YouTube
    • Yhteenveto ja kerrataan ideat
  • Tavoite: Osallistujalla on käsitys siitä, miten hän tekee profiilin erilaisiin sosiaalisiin medioihin, kuinka hän päivittää ja mainostaa eri kanavissa ja kuinka eri kanavia voi käyttää synkronoidusti.

Nettikauppa

  • Videon aiheet:
    • Mitä kuntoon ennen verkkokaupan käynnistämistä?
    • Verkkokaupan valinta
    • Verkkokaupan pystyttäminen?
    • Miten asiakkaat verkkokauppaan?
    • Yhteenveto & jaetaan ideat
  • Tavoite: Osallistuja ymmärtää nettikaupankäynnin lainalaisuudet. Lisäksi käytössä oleva terminologia tulee tutuksi. Osallistuja osaa myös arvioida soveltuuko oma toiminta netin kautta myytäväksi ja minkälaisia haasteita siinä on. Käymme myös läpi käytännön esimerkkien kautta eri nettikauppojen sujuvuutta ja pohdimme kuinka toimintaa voisi saada sujuvammaksi.
Logo
Logo
Logo
Logo
Logo
Logo
Takaisin ylös