Kuulumisia kuluttajien lähiruokakampanjasta Viitasaaren lähitorilta 6.10.

Kuulumisia kuluttajien lähiruokakampanjasta Viitasaaren lähitorilta 6.10.

Teksti ja kuvat: Mirja Pummila/Keski-Suomen maa- ja kotitalousnaiset

Kuluttajien lähiruokakampanjat saivat jatkoa Viitasaaren lähitorin yhteydessä. Lähiruokaosastolla vieraili noin 350 henkilöä ja maistiaisia meni todella paljon. Asiakkaat tiedustelivat mm. lähiruokatuotteiden perään – mistä saa ja mitä pitää sisällään. Pääosa asiakkaista oli ikäihmisiä.

– Oli mukavaa, kun oli koko ajan tekemistä ja paljon puhuvia asiakkaita. Minulle oli yllättävää, että heistä monet kertoivat, etteivät olleet maistaneet paikkakunnan tuotteita. Tuotteet saivat kaikilta kehuja ja etenkin vihreä smoothie tuntui olevan vallan uusi juttu monelle. Maistiaiset smoothien osalta loppuivatkin kesken, jota ei ole aikaisemmin tapahtunut, kertaa päivän tapahtumia Mirja Pummila Keski-Suomen maa- ja kotitalousnaisista.

– Honkarannan leivästä muutama sanoi, että ei ehdi kauppaan silloin kun se on tuoretta. Eikä osta sitten päivän vanhaa. Kerroin, että ruisleipä vain paranee vanhetessaan ja maku tasaantuu.

Lähiruokaosastolla oli maistatuksessa Honkarannan ruisleipää, Viitasaaren kalatuotteen muikkusäilykettä, Ruuskan Hereford tilan paistitäyssäilykettä, punasipulihilloketta ja vihersmoothieta. Asiakkaat saivat testata myös kaalitietämystä kaalien nimeämisessä sekä ottaa lähiruokaan liittyvää aineistoa.

Viitasaaren lähitoritapahtuma onnistui mainiosti ja väkeä oli todella paljon liikkeellä – järjestäjän arvion mukaan noin 800–1000 henkilöä.

Lähitori Viitasaarella 6.10.2017 / kuvaaja: Mirja Pummila   Lähitori Viitasaarella 6.10.2017 / kuvaaja: Mirja Pummila

Lähitori Viitasaarella 6.10.2017 / kuvaaja: Mirja Pummila   Lähitori Viitasaarella 6.10.2017 / kuvaaja: Mirja Pummila

Lähitori Viitasaarella 6.10.2017 / kuvaaja: Mirja Pummila

Logo
Logo
Logo
Logo
Logo
Takaisin ylös